Jednoduchá pravidla stravování.

25.12.2017

  • Jezte čisté jídlo! Jídlo, s co nejmenším množstvím chemických prostředků, žádné polotovary či jinak upravovaná jídla
  • Jezte jídlo s krátkou dobou spotřeby! Jídlo, které se rychle kazí, je zárukou toho, že není chemicky upravováno.
  • Zajímejte se o to, co jíte a co to s Vaším tělem dělá. Udělejte si čas a sledujte, jak se cítíte po tom, co sníte oběd.
  • Jezte jednoduché jídlo! Staří Číňané dbali na to, aby v každém jídle byl zastoupen jeden element. Tedy ideální jsou potraviny do pěti ingrediencí. Čím více potravin v jídle, tím se zvyšuje riziko, že jídlo je průmyslově zpracované.
  • Jezte převážně rostlinné jídlo Vhodnými rostlinnými zdroji jsou zejména luštěniny.
  • Vařte si doma! Upevníte rodinné zázemí a dáváte tím nejlepší příklad dětem. A navíc víte, z čeho je jídlo uvařeno, v jakém prostředí a s jakou náladou.
  • Jezte biopotraviny - je to dobré pro vás a planetu. Nejezte potraviny, které jsou ošetřeny chemickými látkami a pesticidy, které inhibují přirozenou schopnost zeleniny odolávat bakteriím a parazitům. Tyto informace pak přenáší do žaludku, který má po té nižší schopnost přirozeně bojovat proti bakteriím a plísním. Kupujte tedy kvalitní potraviny. Pokud budete jíst kvalitní jídlo, nesníte toho tolik.
  • Jezte pestře a zkoušejte nové chutě! Jídlo je požitek a objevování nových chutí je jako hledání ztraceného pokladu.
  • Porovnávejte chutě! Jen tak se naučíte rozlišovat kvalitní jídlo od méně hodnotného!
  • Jezte pravidelně! Dejte vašemu tělu řád. Ať ví, kdy je čas jídla a kdy čas trávení.
  • Nechejte trávicímu ústrojí odpočinek - udržujte žaludek bez potravy mezi jídly. Neuzobávejte nic během dne, ať se nezatěžuje vaše tělo neustálým spouštěním trávících procesů a má možnost vydechnout.
  • Snídejte! Optimální je teplá snídaně - kaše, vývary, vajíčka... Snídaně vám dodá energii na celé dopoledne a 'zastabilizuje' vás - nebudete tak lehce podléhat emocím a stresu, posilní se imunita, nebo všeobecně váš štít vůči nástrahám vnějšího světa. Když se dobře a v klidu nasnídáte, tělo nestrádá a má sílu dopoledne 'uklízet'. Den začněte bohatou snídaní, po ní snězte středně velký oběd a den zakončete lehkou večeří
  • Nikdy nejezte, když jste rozhněvaní, rozčílení nebo ve stavu emočního vypětí.
  • Jezte pomalu. Třeba s čínskými hůlkami, které zajistí, že jídlo nesníte příliš rychle
  • Žvýkejte
  • Nepijte nápoje s jídlem ani bezprostředně po jídle - Slezina přeměňuje potravu na energii a výživnou Qi mnohem snadněji, pokud není zaplavena kapalinou. To není častá rada v západním světě, ale v asijských zemích je to běžné. Místo toho pijte v pauzách mezi snídaní, obědem a večeří. Tím, že zvýšíte příjem tekutin mezi hlavními jídly, vám pomůže odstranit toxiny z těla. A vaše tělo bude hydratované, bude mít snazší pohyb střev, budete se cítit lehčí, zmírní se bolesti a budete se cítit pod menším napětím.
  • Nikdy nejezte jídlo z ledničky ani horké počkejte, až dosáhne pokojové teploty. Extrémy jsou pro tělo šokem.
  • Jezte v teplém a příjemném prostředí. Nejezte za chůze.
  • Význam držení těla - Posaďte se se správným držením těla, zatímco jíte. To umožní trávicímu ústrojí prostor do práce a umožníte Qi volně proudit vaším tělem.
  • Dýchejte dobře; tím umožníte bránici pohybovat se nahoru a dolů, což také napomáhá trávení.
  • Dbejte přísloví: Sto kroků po jídle zajišťuje devadesát devět let života. Abychom předešli stagnaci energie v těle, je velmi vhodné jít na procházku.